Partneractie: de gegevens uit Grippa nu ook automatisch beschikbaar in het POS kwaliteitsinstrument

Perspectief op School heeft met Grippa een automatische koppeling gemaakt tussen beide systemen. Hierdoor zijn nu altijd de actuele gegevens over arrangementen, TLV’s en thuiszitters van scholen en besturen met de module kwaliteit in het POS kwaliteitsinstrument beschikbaar op stuurniveau van het samenwerkingsverband (SVW).

De automatische koppeling tussen Grippa en Perspectief op School levert SWV altijd actueel inzicht op elk niveau, van SWV tot school, in de aantallen aanvragen van TLV’s en arrangementen, uitgesplitst naar type, geslacht en leerjaar. Daarnaast maakt POS de doorlooptijd inzichtelijk van aanvraag tot goedkeuring. En van goedkeuring tot aan het einde van de ondersteuning. Daarnaast wordt de SWV-registratie van TLV’s vergeleken met de landelijke data in de Kijkglazen en worden ook de aantallen thuiszitters inzichtelijk gemaakt. Omdat POS de data over de jaren heen presenteert, worden trends inzichtelijk, zowel op het niveau van het SWV als op het niveau van de school.

Grippa

Grippa, wat staat voor Grip op Passend Onderwijs, biedt (school)besturen en SWV al jaren grip op passend onderwijs. Zij doen dit middels een programma waarbinnen onderwijsarrangementen en TLV’s binnen het eigen bestuur en/of SWV overzichtelijk in kaart worden gebracht. Daarnaast biedt Grippa de mogelijkheid om ontwikkelingsperspectieven en arrangementen op te stellen en thuiszitters te registeren.

Perspectief op School ondersteunt samenwerkingsverbanden met datagedreven inzicht in passend onderwijs. Dit doet zij door gegevens over kwaliteit, financiën en ondersteuning integraal te presenteren in overzichtelijke dashboards en rapportages in het online POS kwaliteitsinstrument. Daarnaast biedt Perspectief op School begeleiding en advies op het gebied van passend onderwijs. Hierdoor maakt Perspectief op School het verantwoorden eenvoudiger en zorgt zij er daarbij voor dat SWV snel de juiste strategische keuzes kunnen maken voor optimaal passend onderwijs.

Om snel de voordelen te ervaren van het kwaliteitsinstrument, biedt Perspectief op School samenwerkingsverbanden de mogelijkheid om kennis te maken met de module kwaliteit. Het aanbod bestaat uit:

• Drie maanden toegang tot de module kwaliteit van kwaliteitsinstrument POS

• Een online sessie van één uur over het gebruik en de inzet van de module

Wil je meer weten over de koppeling tussen Grippa en POS en de mogelijkheden van de module kwaliteit? Neem dan contact op met Olof Craenen: 06-15841114 of olof.craenen@perspectiefopschool.nl.