Wegens succes verlengd! Maak nu kennis met POS en maak je strategie snel meetbaar en bespreekbaar met onze pilot

Als partner van meer dan 40 samenwerkingsverbanden (SWV) ondersteunen wij al vijf jaar bij het succesvol maken van Passend Onderwijs. In die tijd hebben wij ons enorm ontwikkelt van een online SOP, naar een volwaardig kwaliteitsinstrument met professionele begeleiding. Om te ervaren hoe dit werkt bieden we SWV de mogelijkheid van een pilot.

Als partner van meer dan 40 samenwerkingsverbanden (SWV) ondersteunt Perspectief op School (POS) al vijf jaar bij het succesvol maken van Passend Onderwijs. In die tijd hebben wij ons enorm ontwikkelt van een online SOP, naar een volwaardig kwaliteitsinstrument met professionele begeleiding.

Strategie meetbaar en bespreekbaar
Na deze eerste periode Passend Onderwijs hebben veel SWV’s hun organisatie en strategie op orde. De mate waarin dit meetbaar en bespreekbaar is verschilt, terwijl de vraag vanuit stakeholders en toezichthouders hiernaar toeneemt. POS helpt SWV om hun strategie meetbaar en bespreekbaar te maken.

Bij POS spreken we over ‘meetbaar maken van de strategie’. Hier verstaan we onder dat de speerpunten in het Ondersteuningsplan in meetbare doelen worden vastgelegd. Daarbij nemen we mee welke activiteiten direct bijdragen aan die doelen. En, welke middelen er begroot worden om dit te realiseren.

Daarmee wordt de kern van het beleid van het SWV, het OP, een set van bespreekbare overzichten. Dat is hoe je ‘strategie bespreekbaar maakt’. Door op elk niveau, met alle betrokkenen, periodiek in gesprek te (kunnen) gaan over dat beleid. Zodat iedereen het herkent en ook de ontwikkeling ervaart.

Kennis maken in een pilot
Om SWV te ondersteunen in deze volgende professionaliseringsslag bieden we een platform en begeleiding. Het platform biedt de mogelijkheid om data te verzamelen via vragenlijsten en uit bestaande registratie systemen. De begeleiding is erop gericht om jullie optimaal gebruik te te laten maken van ons platform.

Om te ervaren hoe dit werkt bieden we SWV de mogelijkheid van een pilot. De pilot vindt plaats binnen 3 maanden, brengt minimale administratieve lasten en kosten met zich mee en geeft veel inzicht. Met een duidelijke, stapsgewijze aanpak neem je zo de volgende stap naar strategisch kwaliteitsbeleid. In het kort, na deze pilot:

• Vormen de ambities uit het ondersteuningsplan de basis van jullie doelen;

• Zijn de eerste doelen SMART geformuleerd en vertaald naar concrete activiteiten;

• Zijn de organisatiestructuur en overlegmomenten in kaart gebracht;

• Is per overleg moment bepaald wie de aanwezigen zijn, wat het doel is en welke opbrengst uit POS je hiervoor gebruikt;

• Is de kwaliteitscyclus in een jaarplanning gezet om met betrokkenen te delen;

• Zijn de diverse databronnen ingeladen in POS (o.a. Kijkglazen, TLV-administratie, begroting, …);

• Krijg je integraal inzicht in de inhoud en financiën van het SWV middels interactieve dashboards.

Klik hier om je in te schrijven voor de pilot onder de eventnaam 'Pilot'. Je kunt je tot de voorjaarsvakantie inschrijven.

Neem voor meer informatie contact op met Olof Craenen: 06-15841114 of olof.craenen@perspectiefopschool.nl.