Even voorstellen... Hanneke van Noort | Trends & Tapas 21 mei 16:00 - 19:00

Op dinsdag 21 mei gaan we tijdens Trends & Tapas met leidinggevenden en beleidsmakers van samenwerkingsverbanden in gesprek over een actueel onderwerp, onder het genot van een hapje en een drankje. Deze keer staat het thema "Samenwerken binnen het OntwikkelingsPerspectiefPlan (OPP)" centraal, waarbij we verschillende perspectieven (onderwijs - jeugdhulp - gemeente) combineren met de nieuwe handreiking. We zijn verheugd om Hanneke van Noort van Jeugdvisie als speciale gastspreker te verwelkomen bij Trends & Tapas. Zij zal ons meenemen in haar visie op dit uitdagende thema.

Hanneke aan het woord…
''Als senior adviseur en eigenaar van adviesbureau Jeugdvisie zie ik de grote opgaven die er liggen voor onderwijs en jeugdhulp. Deze zijn er vanuit de Hervormingsagenda en Inclusiever Onderwijs, maar vooral vanuit de ervaren noodzaak van de dagelijkse praktijk. Scholen en professionals zien dat het anders moet en kan. Ze lopen aan tegen de ineffectieve organisatie, bureaucratie en gescheiden werelden van onderwijs en jeugdhulp. In die dagelijkse praktijk liggen tegelijkertijd juist veel mogelijkheden verborgen om samenwerking te verbeteren, meer dan we soms in eerste instantie denken. Tijdens Trends en Tapas laat ik graag zien hoe je vanuit het handelingsgericht werken de verbinding kan leggen met preventie en jeugdhulp vanuit de gemeente. Hoe je samen op basis van het plan dat je op school maakt voor de school, een klas of een kind zou kunnen toewerken naar inzet van preventie en jeugdhulp op basis van dat plan. Hoe je de kennis en informatie die op school beschikbaar is (maar ook bij JGZ, leerplicht en gemeente) kan benutten om ondersteuning in en om school te organiseren voor leerlingen.''

Benieuwd naar de visie van Hanneke op dit uitdagende thema? Schrijf je hier in voor Trends en Tapas.