Een terugblik op 2023 | Perspectief op School

In 2023 hebben we met Perspectief op School mooie stappen gezet en veel ambities gerealiseerd! TOP dossier is onder de vlag van POS gekomen, onze nieuwe huisstijl is gelanceerd, tijdens onze evenementen hebben we actuele thema's kunnen bespreken en we hebben weer verder mogen bouwen aan onze samenwerking (inmiddels 75+ samenwerkingsverbanden) met onze relaties.

In 2023 hebben we met Perspectief op School mooie stappen gezet en veel ambities gerealiseerd! Sinds 1-7-2023 is TOPdossier onder de vlag van Perspectief op School gekomen. Dat betekent dat we met Perspectief op School nu drie onderdelen aanbieden: POS Monitoring, POS TOPdossier & SWV en POS Advies & Implementatie. Met POS TOPdossier & SWV bieden we een online totaaloplossing aan voor samenwerkingsverbanden en scholen. Naast het platform zijn ook de medewerkers meeverhuisd. Waar we in 2023 begonnen met een team van 8 POS’ers, starten we in 2024 met bijna een verdubbeling (15 POS’ers). We zijn trots op dit resultaat!

In onze ogen was het dit jaar ook tijd om onze volwassenheid en identiteit terug te laten komen in onze huisstijl. Aan de start van schooljaar 2023-2024 hebben we daarom onze nieuwe huisstijl gelanceerd. Met onze nieuwe branding en het nieuwe logo van Perspectief op School benadrukken we de integraliteit van onze verschillende oplossingen en (strategische) dienstverlening.

Tijdens onze POS evenementen hebben we actuele thema’s kunnen bespreken welke bij veel samenwerkingsverbanden spelen. Zo zijn we in gesprek gegaan over ‘Scholen die bijdragen aan het jaarplan van het SWV’, ‘Integrale kwaliteitszorg binnen het SWV’, ‘Dekkend netwerk: zicht op ondersteuning(smogelijkheden) binnen het SWV’ en ‘Meetbare en merkbare indicatoren formuleren’ aan de hand van de verhalen en visie van verschillende sprekers.

In 2023 hebben wij verder mogen bouwen aan onze samenwerking (inmiddels 75+ samenwerkingsverbanden) met onze relaties. We hebben met veel plezier met jullie samengewerkt in het afgelopen jaar. Ook is het fantastisch om te zien dat meer dan de helft van alle samenwerkingsverbanden inmiddels gebruik maken van onze verschillende oplossingen en diensten. Hierbij lukt het steeds beter om, met behulp van inzichten, het gesprek over passend onderwijs te voeren en vanuit daar, gezamenlijk keuzes te maken die gericht zijn op de toekomst (inclusief onderwijs). In 2024 blijven wij met veel toewijding, betrokkenheid en vanuit verbinding op positieve noot de samenwerkingsverbanden, schoolbesturen en scholen ondersteunen en kijken ernaar uit om samen de volgende mooie stappen te zetten.