Een nieuw logo voor Perspectief op School

Een nieuw schooljaar, een nieuwe start

Al sinds 2015 ondersteunen we als Perspectief op School (POS) met integrale inzichten voor passend en inclusief onderwijs. We zijn in de afgelopen 8 jaar uitgegroeid tot een volwassen organisatie met een gedreven team. Momenteel ondersteunen we 72 samenwerkingsverbanden passend onderwijs met ons monitoring platform; 31 in het primair onderwijs en 41 in het voortgezet onderwijs. Met ingang van 1 juli 2023 is ook TOP dossier onder de vlag van POS gekomen. In onze ogen is het tijd om onze volwassenheid en identiteit terug te laten komen in onze huisstijl. Daarom onthullen we met trots ons nieuwe logo en lichten we graag de gedachtegang hierachter toe.

Het vorige raamwerk van POS blijft herkenbaar met een aantal aanpassingen. De vormen van de verschillende raampjes zijn ronder geworden en haken in elkaar, wat samenhang en integraliteit symboliseert. Tevens is er een vierde raampje bijgekomen. Want onze vier raampjes staan samen voor onze vier kernwaarden: innovatie, passie, betrokkenheid en ontwikkeling. Verder symboliseren ze de vier gebieden waarin wij ondersteunen. Wij helpen om:

• de kwaliteitszorgcyclus en het jaarplan vorm te geven en te monitoren (kwaliteit);

• het dekkend netwerk en de basisondersteuning inzichtelijk te maken (ondersteuning);

• datagedreven de relevante dialoog te voeren aan de hand van dashboards en gespreksrapporten (dialoog);

• samen puzzelstukjes te leggen rondom de ondersteuningsbehoefte van de leerling (TOP dossier).

Om ons nieuwe logo meer kracht en betekenis te geven is onze pay-off toegevoegd: “Integraal inzicht voor inclusief onderwijs”. Met het nieuwe logo van Perspectief op School benadrukken we de integraliteit van onze monitoring en dienstverlening. We kijken vanuit verbinding uit naar de verdere samenwerking en groei op de weg naar inclusief onderwijs!