Anders is niet altijd érgens anders - afscheid met een twist

Hoe mooi kan het lopen soms. Half april hebben wij jullie allen geïnformeerd over het vertrek van Olof Craenen als senior relatiebeheer per 01-07-2023 en de start van Pim de Mol in die rol per 01-05-2023. Pim is inmiddels al aardig ingewerkt en heeft de eerste relaties inmiddels gesproken. En nu, nu kunnen wij jullie informeren dat Olof Craenen met ingang van direct, bij Perspectief op School aan de slag gaat als Strategisch adviseur. Hiermee hebben we ons team weer zo goed als op sterkte en zijn we klaar voor een volgende stap. In dit nieuwsbericht vind je de motivatie van Olof voor deze nieuwe “move”.

Beste relatie,

“Soms vind je de beste weg vooruit door eerst een stap terug te doen.” Zoals anderhalve maand geleden vanuit Perspectief op School (POS) gecommuniceerd is, heb ik besloten om mijn functie als senior relatiebeheer te beëindigen. Vier jaar lang heb ik mij vanuit die rol met veel energie en plezier ingezet voor de organisatie. Het was een periode van groei, zowel van POS als van mij persoonlijk, vol van kansen en ontwikkeling. Na vier jaar voelde het echter tijd om een nieuwe stap te maken, meer naar de inhoud, meer naar advies, een rol die ik de laatste twee jaar sowieso steeds vaker op me nam.

De afgelopen periode heb ik veel nagedacht, gepraat, overwogen, gesolliciteerd en nog meer nagedacht over wat de ‘juiste’ volgende stap zou zijn om mijzelf zowel professioneel als persoonlijk verder te ontwikkelen. Veel mogelijkheden zijn de revue gepasseerd, immigratieplannen incluis, maar uiteindelijk heb ik besloten dat ik door wil met het thema waar ik sinds mijn afstuderen mee verbonden ben geraakt: het onderzoeken, ondersteunen en verbeteren van de kwaliteit van (passend) onderwijs.

Daarin lagen mooie kansen bij verschillende organisaties die ik stuk voor stuk zorgvuldig gewogen heb tot er uiteindelijk één organisatie overbleef waarvan ik geloof dat ik er de komende jaren het beste tot mijn recht kom: bij Perspectief op School! Vanaf 01 juni (her)start ik bij POS als strategisch adviseur, een rol die mij de gewenste mogelijkheid biedt samen met vertrouwde en nieuwe relaties en partners verder te bouwen aan de verwezenlijking van alle ambities en uitdagingen die de wereld van het onderwijs kent. Ik ben ontzettend blij dat ik verder kan met het team van POS, met jullie en alle andere fantastische mensen die de afgelopen jaren op mijn pad zijn gekomen.

Ik wil iedereen bedanken die mij geluk heeft gewenst toen zij hoorden van mijn afscheid en iedereen die de tijd heeft genomen om me te helpen om deze weloverwogen keuze te maken. Ik kijk ernaar uit samen de volgende stappen te zetten. En voor hen die aanstaande dinsdag dachten mij uit te komen zwaaien tijdens de Trends & Tapas: laten we een hernieuwde samenwerking vieren (afscheidscadeautjes worden welkomstgeschenken).

Tot snel!

Olof Craenen