26-1-2023

Reactie POS op vervanging wettelijke verplichting Schoolondersteuningsprofiel (SOP)

Afgelopen zomer is er vanuit het ministerie een wijziging aangekondigd aangaande het actualiseren van SOP en de wettelijke regelgeving daaromtrent. Het nieuwe wetsvoorstel leidt tot een wettelijke verplichting tot het plaatsen en jaarlijks actualiseren van de informatie over de ondersteuningsmogelijkheden in de schoolgids. We kijken bij POS uiteraard ook hoe we kunnen aansluiten bij op handen zijnde wijzigingen aangaande het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) en het verdwijnen van de wettelijke verplichting hiervan.

Lees meer ▸

23-12-2022

POS overnacht tussen de leeuwen

Terugblikken op 2022 en vooruitkijken naar volgend jaar! Dat hebben we in december met het gehele team van POS gedaan tijdens enkele dagen in Safari resort Beekse Bergen. Vanuit onze Savanne groepslodge hadden we uitzicht op het leeuwenverblijf. Ondanks de afleiding van leeuwen op nog geen 5 meter van ons terras, hadden we genoeg met elkaar te bespreken: we willen komend jaar de vervolgstappen zetten met een groeiend team en nog beter kunnen ondersteunen met ons platform en dienstverlening. Hier hebben we een mooie eerste aanzet toe kunnen realiseren.

15-9-2022

Trends & Tapas 05 oktober: gastspreker Sanne Spiero

Op woensdag 05 oktober gaan we tijdens onze Trends & Tapas samen met leidinggevenden en beleidsmakers van samenwerkingsverbanden in gesprek over de weg naar inclusiever onderwijs. Inclusiever onderwijs staat hoog op de agenda’s van samenwerkingsverbanden. Daarnaast is er grote maatschappelijke, onderwijskundige en politieke aandacht voor, zie als recent voorbeeld het artikel van de AOB (‘Inclusief onderwijs lijkt verder weg dan ooit’). We zijn daarom verheugd dat we een gastspreker met een eigen visie op dit uitdagende thema kunnen voorstellen.

25-7-2022

Trends & Tapas 05 oktober: schrijf je gratis in!

Na het succes van de events van afgelopen schooljaar, organiseren we 05 oktober weer een fysiek Trends & Tapas event. Samen met de leidinggevenden en beleidsmakers van samenwerkingsverbanden gaan we met gastspreker Sanne Spiero (Sardes) in gesprek over het thema: "De weg naar inclusiever onderwijs".

20-6-2022

Lerend Netwerk Passend Onderwijs

Lerend Netwerk Passend Onderwijs: Zicht en sturing op en verantwoording van doelmatige besteding middelen binnen passend onderwijs, hoe doen we dat als SWV?

Ga naar pagina:

Contact

Wil je meer informatie of weten wat Perspectief op School voor jou kan betekenen? Neem dan contact met ons op via 06-23267161 of stuur een e-mail naar info@perspectiefopschool.nl.

Contact opnemen ▸