FAQ


FAQ


 

Hier vindt u de meest gestelde vragen en antwoorden op deze vragen.



1. Vragen over het inloggen

1. Ik heb geen inloggegevens ontvangen. Hoe kan dat?

Heeft u POS al eerder ingevuld? Dan logt u in met de gegevens van het afgelopen jaar.

Is het de eerste keer dat u met POS werkt? De inloggegevens zijn per e-mail verstuurd met als onderwerp 'Uw nieuwe gebruikersaccount'. Controleer eerst of de mail in uw spam box zit. Niet gevonden, neem dan contact op met de contactpersoon van het samenwerkingsverband.


2. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen op de inlogpagina bij ‘wachtwoord vergeten’.


3. Ik probeer in te loggen, maar krijg de opmerking ‘ongeldige combinatie’. Wat nu?

Heeft u de inloggegevens gekopieerd en geplakt? Kijk dan of u overbodige spaties aan de voor- of achterkant van de gegevens heeft meegenomen. Deze moet u verwijderen. Werkt dit niet? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan.


4. Ik wil een nieuw wachtwoord aanvragen, maar mijn mailadres is gekoppeld aan meerdere scholen.
    Hoe werkt dat?

Als u de nieuwe inloggegevens toegestuurd krijgt, worden in dat bericht direct alle gebruikers getoond. Bij 2 accounts ziet u bijvoorbeeld info@perspectiefopschool.nl en info@perspectiefopschool.nl2. Soms moet u hiervoor naar beneden scrollen in een bericht.




2. Vragen tijdens het invullen van de vragenlijst

5. De Inspectie indicatoren zijn anders dan de Inspectie bij ons op school heeft beoordeeld.
    Wat moet ik invullen?

De vraag over de indicatoren is als volgt: Hoe beoordeelt u op dit moment ZELF uw school op de kwaliteit van de onderwijszorg op onderstaande aspecten (zoals geformuleerd door de Inspectie)? U kunt dus uw eigen oordeel invullen en niet het inspectie oordeel.


6. Mijn gegeven antwoord wordt niet geaccepteerd. Hoe kan dat?

Wanneer er een rode tekst verschijnt bij uw gegeven antwoord, dan is het antwoord niet consistent met andere gegeven antwoorden. Lees de uitleg in de waarschuwingstekst en pas uw antwoord aan.


7. Er ontbreken antwoordopties bij een vraag. Hoe kan dat?

Een deel van de vragen komt conditioneel terug afhankelijk van een eerder gegeven antwoord. Het is daarom belangrijk dat u de vragenlijst invult vanaf de eerste tot de laatste vraag. Als u dit niet doet krijgt u mogelijk een vraag zonder bijbehorende antwoordopties, waardoor u deze vraag niet kunt beantwoorden en een foutbericht in beeld krijgt.




3. Vragen over de rapporten

8. Ik ben klaar met invullen, waar vind ik nu mijn rapport?

Wanneer de invulperiode is verstreken kunt u het rapport terugvinden onder het kopje vergelijken resultaten. Deze is echter alleen zichtbaar wanneer de vragenlijst is ingeleverd.


9. Hoe kan ik een rapport opslaan of afdrukken?

Bovenaan de rapportage zit een knop ‘print rapportage’. Daarmee kunt u het rapport afdrukken. Indien u de rapportage wilt downloaden in pdf selecteert u bij de printer, ‘opslaan als pdf’ of de pdf-printer. Heeft u geen pdf-printer, dan kunt u deze hier downloaden.


10. Bij het afdrukken van de ouderrapportage worden teksten over elkaar afgedrukt. Hoe voorkom ik dat?

Voor de ouderrapportage moet je de instelling op 'landscape' zetten, dus over de breedte van de pagina.


11. Hoe kan ik mijn rapport/antwoorden vergelijken met andere scholen?

Via de knop Vergelijken resultaten kunt u uw organisatie naar eigen voorkeur vergelijken met andere organisaties op alle door u ingevulde onderdelen. U kunt zelf selecteren met welke groep organisaties u zichzelf wilt vergelijken, en op welke aspecten. Op de pagina is ook een handleiding te vinden over hoe u de resultaten kunt vergelijken.




 

 


Doet uw organisatie nog niet mee aan Perspectief op School?
Neem dan voor meer informatie contact op met:

Niels de Vries
niels.de.vries@perspectiefopschool.nl
06-50250140

Gebruikt u Perspectief op School en heeft u een vraag?

Neem dan contact op met de contactpersoon van uw samenwerkingsverband

Een moment a.u.b.